آموزش عربی

معرفی ۵ کتاب مکالمه عربی فصیح

معرفی کتاب آموزش مکالمه عربی

پیدا کردن کتاب آموزش مکالمه عربی فصیح مناسب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که می‌خواهند مکالمه این زبان شیرین را یاد بگیرند. روش‌های بسیار زیادی برای یادگیری مکالمه عربی وجود دارد اما بسیاری ترجیح می‌دهند تا روش یادگیری از طریق کتاب را انتخاب کنند. این روش یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های یادگیری مکالمه عربی است.

برخی از این کتاب‌ها نیازمند استاد است و برخی دیگر به صورت خودآموز قابل یادگیری است. اگر شما هم برای حضور در کلاس‌های آموزش مکالمه عربی زمان کافی ندارید یا ترجیح می‌دهید در خانه به یادگیری بپردازید؛ پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید تا 5 مورد از بهترین کتاب‌های آموزش مکالمه عربی را به شما معرفی کنیم.

هم‌چنین بخوانید: یادگیری مکالمه عربی در خانه در 7 گام

1. کتاب آموزش مکالمه عربی فصیح «العربیه بین یدیک»

کتاب آموزش مکالمه عربی العربیه بین یدیک

اولین کتابی که در اینجا می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم، کتاب آموزش مکالمه عربی فصیح «العربیه بین یدیک» است. این کتاب توسط گروهی از مؤلفان با اشراف دکتر محمد عبدالرحمن آل‌الشیخ نوشته شده. و توسط موسسه العربیه للجمیع منتشر شده است. این کتاب برای آموزش زبان عربی به غیر عرب‌زبان‌ها تألیف شده است. و صفر تا صد زبان عربی (از آموزش حروف الفبا تا آموزش قواعد ادبیات عرب) را به زبان‌آموز آموزش می‌دهد.

این کتاب، کتاب مکالمه عربی فصیح است. از ویژگی‌‏های این کتاب طراحی زیبا، استفاده از تصاویر رنگی و باکیفیت و وجود فایل‌های صوتی برای هر درس است که استفاده از آن را جذاب‌‏تر و راحت‌تر می‌‏کند. درس‌ها به همراه تمرین بوده و همچنین در پایان هر کتاب فهرست مفردات لغات ارائه شده است.

هم‌چنین بخوانید: تفاوت لهجه‌های عربی با عربی فصیح

این کتاب در بسیاری از کشورها به عنوان منبع آموزشی زبان عربی مورد استفاده قرار گرفته است. هرچند ادعای خودآموز بودن دارد اما یادگیری مکالمه عربی با آن نیازمند راهنمایی استاد مسلط به زبان عربی است. این کتاب در سه جلد و به همراه سه مجموعه فایل صوتی توزیع شده است که می‌­توانید از طریق لینک زیر، آن را دانلود کنید.

دانلود رایگان کتاب آموزش مکالمه عربی العربیه بین یدیک

دانلود کتاب با لینک مستقیم 👇🏻👇🏻👇🏻

کتاب اول (22M) /کتاب دوم (34M) / کتاب سوم (42M)

ورود به پوشه گوگل درایو 👇🏻👇🏻👇🏻

دانلود کتاب و فایل‌های صوتی العربیه بین یدیک

بخوانید: آموزش دانلود فایل از گوگل درایو

2. کتاب آموزش مکالمه عربی فصیح «صدی الحیاه»

کتاب صدی الحیاه

کتاب آموزش مکالمه عربی فصیح «صدی الحیاه» نوشته دکتر مسعود فکری است که کانون زبان ایران اقدام به چاپ این مجموعه کتاب آموزشی کرده و آن را کتاب اصلی آموزش زبان عربی خود قرار داده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب توجه به مهارت‌های چهارگانه زبان‌آموزی (شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن) است. هم‌چنین توجه به زبان امروزی عربی و بهره‌مندی از جذبیت های ظاهری دیگر ویژگی‌های مهم این مجموعه است.

این کتاب در 13 جلد چاپ شده است (یک جلد اساسیه، 4 جلد تمهیدیه، 4 جلد متوسطه و 4 جلد عالیه) و انتشارات کانون زبان ایران این کتاب را برای فروش قرار داده است که می‎‌توانید برای خرید نسخه چاپی آن اقدام کنید. لازم به ذکر است یادگیری زبان عربی با استفاده از این کتاب نیازمند راهنمایی استاد است.

3. کتاب «الکتاب الأساسی»

کتاب آموزش مکالمه عربی الکتاب الاساسی

یکی از بهترین کتاب‌های منتشر شده در این زمینه کتاب ارزشمند «الکتاب الأساسی» است. این کتاب توسط بخش آموزش عربی به غیرعرب‌زبانان دانشگاه أم القری مکه مکرمه منتشر شده است. این کتاب نیز مانند دیگر کتاب‌های آموزش مکالمه عربی به صورت آموزش صفر تا صد مکالمه عربی عمل کرده. و بر هر چهار مهارت یادگیری زبان (شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن) تأکید دارد.

در مقدمه این کتاب ذکر شده است که روشی که این کتاب مکالمه عربی فصیح در پیش گرفته است مانند همان روشی است که کودک خواندن و نوشتن را برای اولین می‌آموزد. هم‌چنین توجه به زبان امروزی عربی -که در رسانه‌های عرب‌زبان از آن استفاده می‌شود- و بهره‌مندی از جذابیت‌های ظاهری و استفاده از عکس‌های رنگی از دیگر ویژگی‌های مهم این مجموعه است.

نویسنده کتاب آموزشی «صدی الحیاه» برای تألیف کتاب خود از این کتاب مهم الگوبرداری کرده است. شما می‌توانید این کتاب را به صورت مستقیم از سایت آموزشگاه سامی دانلود کنید.

دانلود رایگان کتاب آموزش مکالمه عربی الکتاب الاساسی

دانلود با لینک مستقیم 👇🏻👇🏻👇🏻

کتاب اول (10M) / کتاب دوم (2M) / کتاب سوم (3M) / کتاب چهارم (3M) / کتاب پنجم (1M) / کتاب ششم (4M)

4. کتاب «العربیه للعالم»

کتاب العربیه للعالم

کتاب مکالمه عربی فصیح «العربیه للعالم» مجموعه کتابی‌ست. که برای آموزش مکالمه زبان عربی توسط گروهی از نویسندگان در انستیتوی زبان عربی دانشگاه ملک سعود تهیه شده است. این کتاب نیز مانند کتاب «العربیه بین یدیک» برای کسانی تألیف شده است که به زبان دیگری غیر از زبان عربی صحبت می‌کنند. و می‌خواهند زبان عربی را به عنوان زبان دوم یا سوم خود فرا بگیرند. زبان این کتاب عربی میانه است. (زبان عربی آسان و واضح نه عربی غربی‌شده و نه عربی عامیانه کوچه‌بازاری). منظور دقیق از زبان میانه یا متوسط، زبانی‌ست که در دانشگاه‌ها و رسانه‌های چاپی یا صوتی-تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زبان‌آموزان پس از پایان این کتاب‌ها در سه بخش توانایی پیدا خواهند کرد:. بخش زبانی، بخش ارتباط برقرار کردن با دیگر عرب‌زبان‌ها و بخش آشنایی با فرهنگ و ادب جهان عرب. هم‌چنین این کتاب در هر چهار بخش مهارت‌های زبانی (شنیدن، صحبت کردن ، خواندن و نوشتن) را به صورت تلفیقی آموزش می‌دهد. همچنین در نحوه ارائه واژگان و اصطلاحات روزمره عربی اهتمام ویژه‌ای می‌دهد.

کتاب اول، کتاب دوم و کتاب سوم این مجموعه بر مهارت‌های عمومی مکالمه عربی تمرکز دارد.تمرکز کتاب چهارم در حوزه سیاست و دیپلماسی‌ست و کتاب پنجم برای کسانی‌ست که می‌خواهند در حوزه تجارت و بیزینس به زبان عربی اطلاعات بیشتری داشته باشند.

دانلود رایگان کتاب آموزش مکالمه عربی العربیه للعالم با لینک مستقیم

دانلود با لینک مستقیم 👇🏻👇🏻👇🏻

کتاب اول (132M) / کتاب دوم (129M) / کتاب سوم (132M) / کتاب چهارم (118M) / کتاب پنجم (105M)

 

هم‌چنین بخوانید: صفر تا صد مکالمه عربی

5. کتاب «اللغه العربیه»

کتاب آموزش مکالمه عربی اللغه العربیه

کتاب مکالمه عربی فصیح «اللغه العربیه» محصول انتشارات مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص) است.نویسندگان این کتاب اساتید شاکر محمود افضلی و میثم الربیعی هستند. که سابقه بیش از 20 سال تدریس زبان عربی را در کارنامه خود دارند. این کتاب روش آموزش پلکانی از ساده به پیشرفته  را در پیش گرفته است. و با رعایت سطح لغوی و فرهنگی زبان‌آموز و اعراب‌گذاری متون و تمرین‌ها تلاش می‌کند تا زبان‌آموز را در آموزش بهتر مکالمه عربی راهنمایی کند. از دیگر ویژگی‌‏های این کتاب طراحی زیبا، استفاده از تصاویر رنگی و باکیفیت است.

خرید و دانلود کتاب آموزش مکالمه عربی اللغه العربیه

سخن پایانی

اگر می‌خواهید مکالمه زبان عربی را به صورت خودآموز آموزش ببینید. باید بگوییم که متأسفانه کتاب‌های خودآموز مناسبی برای یادگیری این زبان شیرین وجود ندارد! و طبق تجربه‌های بدست آمده همان کتاب‌های معدود هم توانایی آموزش مکالمه عربی به صورت خودآموز را ندارند. چنانچه هم‌چنان مایل به یادگیری خودآموز مکالمه زبان عربی هستید می‌توانید به صورت رایگان از مشاوره آنلاین آموزشگاه زبان و فرهنگ سامی استفاده کنید و از تجربه اساتید ما بهره‌مند شود. هم‌چنین می‌توانید از مقاله بهترین روش برای یادگیری مکالمه عربی استفاده کنید.

اگر تجربه موفقی از یادگیری خودآموز زبان عربی دارید، حتماً تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

0 0 votes
Article Rating
مشترک
Notify of
9 دیدگاه‌ها
قدیمی‌ترین
جدیدترین Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت‌ها

[…] کلیک کنید! […]

با سلام و وقت بخیر.
این مجموعه کتبی که معرفی کرده اید آموزش فصیح هستند
اما برای آموزش عراقی چه کتاب هایی هست؟؟؟

سلام خود آموز لهجه عراقی رو بگیر

سلام علیکم
وقتتون بخیر
ببخشید این کتاب‌هایی که معرفی کردید و برای دانلود گذاشتین، از طرف ناشر یا نویسنده اجازه هست؟

سلام. اون کتاب‌هایی که از عدم اجازه ناشر مطمئن هستیم رو داخل سایت نذاشتیم.
مابقی کتاب‌ها هم ناشر اصلی خارج از ایرانه و دسترسی ممکن نیست.
می‌تونید خودتون پیگیری‌های لازم رو انجام بدید.
موفق باشید.

سلام وقت به خیر. ممنون از فایل های پی دی اف. فایل های صوتی روقرار نمیدید؟

سلام و عرض ادب
فایل‌های صوتی کدوم کتاب؟

مثلا فایل صوتی کتاب الاساسی یا کتاب العربیه للعالم