آموزش عربی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ مکالمه عربی در ۷ گام!

صفر تا صد یادگیری مکالمه عربی

آموزش صفر تا صد مکالمه عربی یک عنوان بسیار جذاب برای کسانی‌ست که می‌خواهند یادگیری مکالمه عربی را آغاز کنند. شاید شما هم یکی از علاقمندان به زبان شیرین عربی باشید که با زبان عربی در مدرسه آشنا شده‌اید و اکنون می‌خواهید به این زبان مکالمه کنید اما ندانید که باید از کجا شروع کنید. اصلا نگران نباشید! این مقاله را برای شما نوشته‌‎ایم!

متاسفانه منابع آموزش زبان عربی در ایران کم و محدود است در این مقاله می‌خواهیم به شما صفر تا صد مسیری که باید در زبان عربی طی بکنید یعنی از مرحله مبتدی تا مرحله پیشرفته را آموزش بدهیم. قطعا شما بعد از خواندن این مقاله دید خوبی نسبت به این زبان پیدا خواهید کرد. پس تا انتها همراه ما باشید.

گام‌های آموزش صفر تا صد مکالمه عربی

انتخاب یک کلاس آموزشی

هر زبانی دارای یک سری لغات و گرامر پایه و متداول هست که به عنوان دروازه هر زبانی است. شما برای ایجاد یک گفت‌وگوی ساده، برای پیداکردن معانی کلمات در دیکشنری یا المعجم و اساسا برای ارتباط با زبان به آن ها نیاز دارید. یادگرفتن این دایره واژگانی ودستوری به تنهایی کمی سخت و حوصله بر است. پس اولین قدم صفر تا صد مکالمه عربی، بهترین و کوتاه‌ترین راه فراگیری آن‌ها، شرکت در کلاس‌های آموزشی و استفاده از محیط کلاس و استاد است.

استاد مهم‌ترین عامل پیشرفت شما در ابتدای هر زبانی هست. هیچ‌وقت اهمیت کلاس و استاد را دست کم نگیرید. استاد زبان کسی‌ست که این مسیری که شما می‌خواهید شروع کنید را تا انتها رفته و با سختی‌ها و چالش‌های آن مواجه است. و نیز بهترین کسی‌ست که می‌تواند مدام سطح زبانی شما را بررسی کند. غلط‌های شما را اصلاح کند و به شما برنامه علمی بدهد تا در کم‌ترین زمان بیشترین پیشرفت را داشته باشید. اگر علاقه‌مند به شرکت در کلاس‌های آموزشی هستید می‌توانید با دوره رایگان کپسول عربی سامی شروع کنید!

هم‌چنین بخوانید: یادگیری مکالمه عربی در خانه در 7 گام

هم‌چنین بخوانید: 6 مرکز آموزش مکالمه عربی در قم

انتخاب کتاب آموزشی مفید

کتاب‌های آموزش زبان یک منبع بسیار خوب برای یادگیری زبان جدید هستند. این کتاب‌ها برای افرادی که هیچ اطلاعی از زبان ندارند، نوشته شده اند و به همین خاطر آموزش را از پایه و ضروری‌ترین مسائل شروع می کنند و تا مرحله پیشرفته ادامه می‌دهند.

زبان عربی هم از این قاعده مستثنی نیست. پس گام دوم صفر تا صد مکالمه عربی استفاده از مناهج آموزش زبان عربی است. که یکی از بهترین راه‌های یادگیری مکالمه عربی هستند.

می‌توان به سلسله صدی الحیاه، العربیه بین یدیک و العربیه للناشئین اشاره کرد. البته هرکدام از این مجموعه‌ها با هدف خاصی نوشته شده است و شما باید با اطلاع از ویژگی های آن ها بهترین آن را برای خوتان انتخاب کنید.

هم‌چنین بخوانید: معرفی 5 کتاب آموزش مکالمه عربی

تماشای فیلم و سریال

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود با زبان عربی بدون واسطه ارتباط بگیرید و با لغات و اصطلاحاتی که در طول روز استفاده می‌شود آشنا شوید فیلم و سریال‌های عربی هستند. یکی از مزیت‌های تماشای فیلم های عربی تقویت لیسنینگ یا قوه شنیداری است. شاید بتوان بزرگترین ضعف کتاب‌های آموزشی را همین مسئله دانست البته این نکته را هم توجه داشته باشید که شما در ابتدا قادر نخواهید بود تمام مکالمات موجود در فیلم را متوجه شوید.

پس گام سوم صفر تا صد مکالمه عربی این است که با انتخاب فیلم و سریال‌هایی که مناسب سطح‌تان است از ابتدای زبان آموزی از فیلم دیدن لذت ببرید و زبان یاد بگیرید. ما مجموعه‌ای از فیلم‌های مفید مکالمه عربی را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

هم‌چنین بخوانید: یادگیری زبان عربی با فیلم (اهمیت و معرفی چند فیلم خوب)

گوش کردن به پادکست‌های صوتی

یکی از بهترین راه‌های یادگیری هر زبان مخصوصا زبان عربی استفاده از وقت‌های مرده و تلف شده برای یادگیری است. مسئله‌ای که می‌تواند سرعت یادگیری شما را چندبرابر کند. فرض کنید که درحال رانندگی از محل کار یا تحصیل به خانه، یا درحال قدم زدن در خیابان هستید یا در ایستگاه نشسته‌اید و منتظر اتوبوس یا مترو هستید این ها مثال هایی از زمان هایی هستند که اغلب انسان‌ها از آن استفاده نمی‌کنند اما شما می‌توانید با کمک یک هنذفری می‌توانید به پادکست‌های صوتی گوش بدهید و در همین وقت زبان یاد بگیرید.

اخیرا در زبان عربی پادکست‌های مبتدی و حتی پیشرفته خیلی جذابی تولید شده است که شاید پیدا کردن آن‌ها برای شما کمی سخت باشد اما هیچ جای نگرانی نیست. در گام چهارم صفر تا صد مکالمه عربی می‌خواهیم بگوییم که اگر به پادکست‌های صوتی علاقه دارید و می‌خواهید از وقت‌های مرده‌تان نهایت استفاده را ببرید ما در یک مقاله کاملا مجزا بهترین پادکست‌های صوتی را برای شما معرفی کردیم.

هم‌چنین بخوانید: 4 راه یادگیری مکالمه عربی صوتی

خواندن کتاب داستان

در گام پنجم صفر تا صد مکالمه عربی باید بگوییم که کتاب‌های داستان یکی از منابع جذاب زبان عربی هستند. اگر دوست دارید با اصطلاحات و لغات پایه زبان عربی آشنا شده و هم لذت ببرید و هم زبان یاد بگیرید پیشنهاد می‌کنیم حتما سراغ کتاب داستان‌های زبان عربی بروید.

کتاب ‌داستان‌ها بخاطر سناریوهای گیرا شما را سرگرم می‌کنند. و با خواندن آن‌ها با بسیاری از کلمات و ساختار های جدید آشنا خواهید شد که در ناخودآگاه شما ذخیره خواهد شد. با استمرار در مطالعه به خودآگاه تبدیل می‌شود. و پس از مدتی دایره واژگانی و مهارت حرف زدن‌تان را متحول خواهند کرد. و شما این تاثیر را حس خواهید کرد.

استفاده از نرم افزارهای مفید

بدون شک کسی در مکالمه عربی موفق می‌شود که هر روز سراغ زبان عربی برود و سعی کند خیلی از نیازهای شخصی و روزمره‌اش را به زبان عربی برآورده کند. شما اگر بخواهید در یک زمان کوتاه کلمه‌ای را به زبان عربی پیدا کنید، اصطلاحات جدید را مرور کنید یا حتی اخبار را به زبان عربی دنبال کنید نیازه به نرم افزارهای زبان عربی خواهید داشت.

اپلیکیشن ها در عین راحتی نصب و فعال سازی که دارند گنجینه‌ای از محتواها و خدمات را در بردارند که تنها با چندکلیک می توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. پس این هم گام ششم صفر تا صد مکالمه عربی.

هم‌چنین بخوانید: معرفی 5 نرم افزار مکالمه عربی

صفر تا صد مکالمه عربی – گام آخر!

در این مقاله چند گام مهم در صفر تا صد مکالمه عربی را به شما گفتیم. که کلاس آموزشی مناسب انتخاب کنید. با کتاب آموزشی درست یادگیری را آغاز کنید. فیلم و سریال‌های مناسب ببینید. پادکست‌های جذاب گوش کنید. داستان‌های عربی مناسب بخوانید. و از نرم‌افزارهای آموزش مکالمه عربی استفاده کنید.

اما فراموش نکنید که مسیر صفر تا صد فقط و فقط به انگیزه و پشتکار شما نیاز دارد! حتی اگر همه دنیا هم برای طی مسیر صفر تا صد مکالمه عربی پشتیبان شما باشند. اما خود شما نخواهید که از صفر به صد برسید. دیگر از خود خدا هم کاری بر نخواهد آمد! پس پر قدرت و با انگیزه این مسیر را طی کنید.

نوشته های مشابه

0 0 votes
Article Rating
مشترک
Notify of
2 دیدگاه‌ها
قدیمی‌ترین
جدیدترین Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت‌ها

[…] خب! بعد از آنکه هدف‌تان از یادگیری زبان عربی را به طور دقیق مشخص کردیدوقت آن است که پاسخ سوال‌های‌تان را دریافت کنید! […]

[…] هم‌چنین بخوانید: صفر تا صد مکالمه عربی […]