آموزش عربی

یادگیری مکالمه عربی در خانه در ۷ گام

یادگیری مکالمه عربی در خانه

شاید شما هم علاقه‌مند به یادگیری مکالمه عربی باشید اما ندانید که از کجا باید شروع کنید. شاید بزرگترین سوال شما برای یادگیری مکالمه عربی این باشد که اصلا چگونه مکالمه زبان عربی را یاد بگیریم. شاید دوست داشته باشید در خانه و با آرامش زبان عربی را یادبگیرید یا شاید هم بخاطر مشغله‌های زیادی که دارید فرصت کمی در طول روز دارید اما هم‌چنان مشتاق هستید که مکالمه عربی را یاد بگیرید. شاید هم مراکز و آموزشگاه های زبان از خانه شما دور باشد و نخواهید وقت و هزینه زیادی را برای شرکت در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید. پس همراه ما باشید!

چگونه مکالمه زبان عربی را یاد بگیریم؟

قبل از پاسخ به این باید به نکته‌ای اشاره کنیم. همه افرادی که کمی زبان کار کردند می‌دانند یادگیری زبان، خصوصا یادگیری مکالمه عربی در کوتاه‌مدت اتفاق نمی‌افتد. شاید شما هم عبارت‌هایی مثل زبان عربی در 90 روز، صفر تا صد عربی در شش ماه به گوش‌تان خورده باشد. اما باید بدانید که این جملات صرفا تبلیغاتی و برای جذب مشتری است. اساتید زبان جمله معروفی دارند که می گوید “یادگیری زبان دوی استقامت است؛ نه دوی سرعت”. زبان عربی هم از این قاعده مستثنی نیست!

هم‌چنین بخوانید: مدت زمان یادگیری زبان عربی

زمان یادگیری زبان عربی برای هر فرد با توجه به معلومات پیشین، استعداد، میزان فرصت‌گذاری و هدف زبان آموزی از یک تا پنج سال متفاوت است. پس در ابتدای زبان آموزی از خودتان انتظار بیش از اندازه نداشته باشید و هیچ‌گاه از میزان پیشرفت خود مایوس نشوید!

خب! حالا باید برویم سراغ سوال اصلی: چگونه مکالمه زبان عربی را یاد بگیریم؟ سرتان را درد نیاورم و بیش از مطلب را طولانی نکنم. چگونه مکالمه زبان عربی را یاد بگیریم؟ با یادگیری مکالمه عربی در خانه!

یادگیری مکالمه عربی در خانه؟

یادگیری مکالمه عربی در خانه؟ مگر می‌شود؟ اصلا می‌شود زبان عربی را در خانه یاد گرفت و به آن مسلط شد؟ مگر به ما نمی‌گفتند زبان عربی یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری است؟ پس چطور به همین راحتی می‌گویید: یادگیری مکالمه عربی در خانه؟؟!!

آرامش خودتون رو حفظ کنید. هیچ مشکلی پیش نیومده! باید خیلی راحت به شما بگویم که بله! به راحتی می‌شود زبان عربی را در خانه یاد گرفت. در این مقاله به شما راهکارهایی را پیشنهاد خواهیم کرد که اگر سر حوصله و قدم به قدم آن‌ها را اجرا کنید می‌توانید به راحتی فرایند «یادگیری مکالمه عربی در خانه» را اجرا کنید!

قدم اول: کلاس عربی مجازی شرکت کنید!

یادگیری یک زبان جدید بدون شرکت در کلاس محال است! شما در ابتدای شروع یک زبان باید در کلاس شرکت کنید تا در کنار یک استاد و با یک روش آموزشی در مسیر درست زبان آموزی قرار بگیرید. این مسئله در زبان عربی بخاطر ظرافت های زبان عربی از اهمیت بیشتری برخوردار است به طوری‌که اگر زبان عربی را اشتباه شروع کنید در آینده اصلاح آن خیلی سخت خواهد بود.

پس قدم اول برای یادگیری مکالمه عربی در خانه شرکت کلاس‌های مجازی‌ست. با شرکت در یک کلاس آموزش مکالمه عربی مناسب و با هدایت و راهنمایی یک استاد مجرب قدم اول یادگیری مکالمه عربی را محکم بردارید.

پیشنهاد ما کلاس‌های مجازی آموزشگاه سامی یا کلاس‌های مرکز زبان حوزه است.

قدم دوم: فیلم عربی ببینید! صوت عربی گوش کنید!

برای یادگیری مکالمه عربی هرچقدر ارتباط‌تان را با عربی بیشتر کنید زودتر و بهتر یاد می‌گیرید. سعی کنید در اوقات مرده یا استراحت فیلم عربی ببینید یا صوت عربی بشنوید و لو اینکه متوجه نشوید. مثلا زمانی که درحال غذاخوردن هستید، قبل خواب یا در تاکسی و اتوبوس می‌توانید بجای اینکه موسیقی گوش کنید از این فرصت برای یادگیری زبان عربی استفاده کنید.

برای دسترسی سریع و راحت به فیلم‌های عربی می‌توانید شبکه‌های الکوثر و العالم و آی‌فیلم را ببینید و برای صوت می توانید از رادیو عربی استفاده کنید.

هم‌چنین بخوانید: یادگیری مکالمه عربی صوتی / راهنمای جامع یادگیری زبان عربی با فیلم

قدم سوم: باصدای بلند عربی بخوانید!

قدم سومی که برای یادگیری مکالمه عربی در خانه باید به شما بگویم این است که: هر موقع که مطلب جدیدی یاد گرفتید به سرعت آن را یادداشت کنید و با صدای بلند با خود تکرار کنید تا برایتان تثبیت شود. اگر با مطلب یا نوشته جدید عربی مواجه شدید آن را بلند و شمرده بخوانید حتی اگر آن را متوجه نشوید!

اینکار باعث می‌شود ذهن شما با زبان عربی انس بگیرد و کم‌کم بتوانید مثل یک عرب زبان صحبت کنید. دقت کنید که جملات را در ذهنتان نخوانید! حتما آن ها را به زبان بیاورید و با صدای بلند مرور کنید.

قدم چهارم: دفترچه زبان عربی تهیه کنید!

در مسیر یادگیری مکالمه عربی لغات و اصطلحات جدیدی را یادخواهید گرفت. اگر این آن‌ها را یادداشت نکنید بعد از مدتی همه کلمات و ساختارهایی که یادگرفته بودید را فراموش خواهید کرد. شما باید یک دفترچه برای زبان عربی داشته باشید تا همه مطالب را با دسته بندی در آن ها یادداشت کنید تا بتوانید آن ها را مرور و تکرار کنید برایتان تثبیت بشود.

قدم پنجم: عربی را به عربی یاد بگیرید!

استفاده بیش از اندازه از زبان فارسی برای یادگیری زبان عربی بسیار مضر است. شاید این حرف برای کسانی که به تازگی یادگیری مکالمه عربی را شروع کرده‌اند مقداری سخت و غیرقابل پذیرش باشد اما باید بدانید که برای یادگیری کامل مکالمه عربی باید زبان فارسی را کم‌کم از مسیر یادگیری‌تان حذف کنید. باید بتوانید زبان عربی و مکالمه عربی را بدون واسطه یاد بگیرید.

کلمات جدید را بدون نوشتن معنای فارسی آن‌ها و در قالب جمله یاد بگیرید و یادداشت کنید. از استادتان بخواهید عبارت‌های جدید را به زبان عربی همراه با مثال برای شما توضیح بدن تا بتوانید مستقیم با زبان عربی ارتباط بگیرید. حتی مدتی از زمان حضورتان در خانه را فقط به زبان عربی صحبت کنید.

اگر خودتان را به این مرحله برسانید علاوه بر اینکه به تنهایی می‌توانید به فرهنگ لغت‌ها مراجعه کنید و معنای کلمات جدید را بدون کمک استاد بفهمید، سرعت تکلم و سرعت فهم شما در زبان عربی نیز به شدت ارتقاء خواهد یافت.

قدم ششم: به عربی همه چیز را برای خودتان توصیف کنید!

یکی از مشکلاتی که بسیاری از زبان آموزان با آن مواجه هستند ضعف در دایره واژگانی هست. یکی از پیشنهادهای عالی برای افزایش دایره واژگانی این است که هرآنچه می‌بینید و کنارتان قرار دارد را توصیف کنید.

زمانی که در خانه یا در مسیر کار هستید می توانید چیزهایی که اطرافتان وجود دارد را به عربی توصیف کنید اینکار باعث می‌شود متوجه شوید چه کلماتی را نمی‌دانید همین کلمات را یادداشت کنید تا در فرصت مناسب بدنبال معانی آن‌ها بگردید. اگر چندماه این‌کار را انجام دهید دایره واژگانی شما چندین برابر خواهد شد. این روش قدرت تکلم شما را هم تقویت می‌کند.

قدم هفتم: به زبان عربی مباحثه و گفت و گو کنید!

و قدم آخری که در مسیر یادگیری مکالمه در خانه می‌خواهیم به آن اشاره کنیم این است که: اسپکینگ یا محادثه کابوس بسیاری از زبان آموزان است. خیلی ها حتی بعد از گذراندن چندین ترم هنوز نمی‌توانند به زبان عربی به روانی مکالمه کنند. راه حل آن فقط یک چیز است: مباحثه!

قدرت محادثه (مکالمه) مثل یک ماهیچه است هرچقدر بیشتر از آن استفاده کنید و حرف بزنید قوی‌تر می‌شود! اگر می‌خواهید عربی را کاملا روان صحبت کنید با یکی از همکلاسی‌هایتان قرار بزارید و روزانه تنها 15 دقیقه به زبان عربی گفت‌وگو کنید. اگر اینکار را انجام بدهید و مداومت داشته باشید تنها در چند هفته تاثیر آن را خواهید دید.

شما می توانید با همکلاسیتان در مورد درس جدیدی که یادگرفتید و یا درباره کارهایی که در طول روز انجام دادید و یا خیلی موضوعات دیگر صحبت کنید. فقط کافیه که شروع کنید!

نوشته های مشابه

0 0 votes
Article Rating
مشترک
Notify of
6 دیدگاه‌ها
قدیمی‌ترین
جدیدترین Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت‌ها

[…] هم‌چنین بخوانید: یادگیری مکالمه عربی در خانه در ۷ گام […]

[…] هم‌چنین بخوانید: یادگیری مکالمه عربی در خانه در ۷ گام […]

[…] اینکه هدف شما از یادگیری زبان عربی چیست؟ می‌خواهید در خانه عربی یاد بگیرید یا می‌خواهید در کلاس‌های مکالمه عربی شرکت کنید؟ اگر […]

[…] ۷ گام یادگیری مکالمه عربی در خانه […]

[…] هم‌چنین بخوانید: یادگیری مکالمه عربی در خانه در ۷ گام […]

[…] هم‌چنین بخوانید: یادگیری مکالمه عربی در خانه در ۷ گام […]