آموزش عربی

۴ راه یادگیری مکالمه عربی صوتی

یادگیری مکالمه عربی صوتی - معرفی فیلم، پادکست و قصه صوتی

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا افراد بسیار زیادی به دنبال یادگیری مکالمه عربی صوتی هستند. خیلی از علاقه‌مندان به زبان عربی به علت عدم وقت کافی توانایی شرکت در کلاس‌های مکالمه عربی را ندارند یا خیلی از افراد برای تقویت مکالمه عربی دوست دارند از صوت و یا پادکست های صوتی استفاده کنند در این مقاله قصد داریم بهترین فایل های صوتی جذاب و آموزشی را به شما معرفی کنیم.

اگر به استفاده از فایل های صوتی عادت کنید لهجه شما بسیار تقویت خواهد شد. همچنین می توانید از فایل های صوتی برای یادگیری کلمات و اصطلاحات جدید و همچنین تقویت قوه شنیداری خود استفاده کنید.

چرا یادگیری مکالمه عربی صوتی؟

چرا باید یادگیری مکالمه عربی صوتی را انتخاب کنیم؟ راه‌های دیگری برای یادگیری عربی وجود ندارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دو مزیت کلیدی برای استفاده از فایل های صوتی بر کتاب یا فیلم وجود دارد: یادگیری مکالمه عربی صوتی

مزیت اول قابل استفاده بودن در هر زمان و مکانی هست شما می توانید در ماشین، درخیابان، در اوقات استراحت، قبل از خواب و… از فایل های صوتی استفاده کنید.

و مزیت دوم تاثیر زیاد برا افزایش قوه شنیداری است. فایل های صوتی از آنجا که فاقد تصویر هستند برای فهم آن‌ها زبان آموز تلاش و دقت زیادی را خرج خواهد کرد و این تلاش تاثیر زیادی بر روی ارتقاء مهارت شنیداری فرد دارد.

معرفی پادکست های عربی مفید

1. تماشای فیلم های عربی به صورت صوتی

اگر پادکست یا فایل صوتی زیادی ندارید در مرحله اول می توانید فیلم ها به صورت گوش کنید و یا آن ها را تبدیل به صوت کرده و مانند فایل صوتی در همه جا از آن ها استفاده کنید برای تبدیل فیلم به فایل صوتی میتونید از نرم افزارهای کامپیوتری یا اندرویدی استفاده کنید برای اطلاعات بیشتر کافی هست عبارت “آموزش تبدیل به صوت” را در گوگل سرچ کنید.

اگر هم نمی‌دانید چه فیلمی دانلود کنید می‌توانید به مقاله یادگیری زبان عربی با فیلم سایت آموزشگاه سامی مراجعه کنید.

2. پادکست عربی

جدیدا صنعت پادکست بسیار رونق گرفته است و بسیاری از افراد به تولید پادکست روی آورده‌اند. سردمدار تولید پادکست با کیفیت عربی سایت الجزیره است که اقدام به راه اندازی چند بخش تولید پادکست کرده است. این پادکست‌ها علاوه بر به روز بودن دارای کیفیت و جذابیت بالایی هستند. البته سطح این پادکست ها بالا بوده و برای زبان آموزان مبتدی مناسب نیست.

الجزیره هم اکنون در موضوعات زیر به صورت هفتگی یا ماهانه اقدام به تولید پادکست‌های عربی می‌کند که در زیر به بهترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

الف) من الآخر

یادگیری مکالمه عربی صوتی - پادکست عربی من الآخر

پادکست من الآخر پادکستی‌ست که به صورت هفتگی منتشر شده و در مورد مسائل فرهنگی، اجتماعی و هنری و… در آن صحبت می‌شود که  هر قسمت آن حدود 20 – 25 دقیقه است. این پادکست عربی به علاقمندان به لهجه مصری و یا کسانی که عربی فصیح کار کردند توصیه می‌شود. این مجموعه را می‌توانید از لینک زیر مشاهده کنید.

یادگیری مکالمه عربی صوتی با پادکست عربی من الآخر

ب) رموز

یادگیری مکالمه عربی صوتی - پادکست عربی رموز

پادکست رموز در مورد شخصیت‌های مشهور و تاثیرگذار جهان عرب است مانند دیکتاتورها، نویسندگان، شعرا، سردمداران، جنگ‌آوران و… این پادکست به صورت ماهانه تولید شده و مدت زمان هر پادکست حدود 20 الی 30 دقیقه است.

نقطه قوت این پادکست زبان عربی فصیح شیوای آن است. افرادی که به دنبال تقویت زبان عربی فصیح و آشنایی با مشاهیر جهان عرب هستند توصیه می‌شود این مجموعه را از طریق لینک زیر گوش بدهند.

یادگیری مکالمه عربی صوتی با پادکست عربی رموز

ج) حروب الأعمال (Business Wars)

یادگیری مکالمه عربی صوتی - پادکست عربی حروب الأعمال

این بسیار زیبا از سایت الجزیره به پشت پرده صنعت کار و تجارت می‌پردازد و ادعا می‌کند:«که شرکت‌های تجاری بزرگ در تلاش هستند تا همه چیز و از جمله شما را به دست بیاورند. شما البته در اینجا ذی‌نفع هستید و ممکن است سودهای زیادی به شما برسد، اما از طرف دیگر ممکن است که شما هدف یک جنگ شدیدی باشید که در پشت صحنه این زرق و برق تجاری پنهان شده است. و این در همه جزئیات زندگی شما تأثیر می‌گذارد. اما نه به صورت محسوس؛ به صورت مخفیانه و در اتاق نشیمن شما!»

سایت الجزیره این پادکست را با همکاری سایت Wondery که تولید کننده تخصصی پادکست است تولید کرده است. شما می‌توانید این پادکست را از طریق لینک زیر بشنوید:

یادگیری مکالمه عربی صوتی با پادکست عربی حروب الأعمال

3. داستان‌های صوتی

پیشنهاد ما به کسایی که در مرحله مقدماتی یا متوسط زبان عربی هستند این است که از کتاب‌های صوتی یا داستان‌های صوتی استفاده کنند. که در ادامه یه معرفی دو مجموعه از آن ها پرداخته‌ایم.

الف. داستان صوتی عربی أنس فی بلاد العجائب

أنس فی بلاد العجائب

انس یک نوجوان  18 ساله است که عاشق خواندن کتاب است. وقتی در تابستان به خانه پدربزرگش می رود شروع به مطالعه یک کتاب قدیمی می کند. هر دفعه بخواب میرود و درخواب به صدراسلام میرود و با صحابه پیامبر و رنج هایی که کشیده اند آشنا میشود. سطح این مجموعه مناسب برای کسانی که در مرحله متوسطه زبان عربی هستند مناسب هست.

آموزش مکالمه عربی صوتی – داستان صوتی عربی أنس فی بلاد العجائب

ب. داستان صوتی عربی کلیله و دمنه

یادگیری مکالمه عربی صوتی - داستان صوتی عربی کلیله و دمنه

تقریبا کسی نیست که با کلیله و دمنه آشنایی نداشته باشد. داستان صوتی عربی کلیله و دمنه برای افرادی که در سطح مبتدی زبان عربی بوده و به دنبال داستان‌های صوتی کوتاه هستند بسیار مفید است.

آموزش مکالمه عربی صوتی – داستان صوتی عربی کلیله و دمنه

ج. داستان صوتی عربی هزار و یک شب

یادگیری مکالمه عربی صوتی - داستان صوتی عربی هزار و یک شب

کتاب داستان عربی هزار و یک شب مجموعه‌ایست از داستان‌های افسانه‌ای قدیمی عربی، ایرانی و هندی به نقل از شهریار پادشاه ایرانی، که راوی آن شهرزاد دختر وزیر است و اکثر ماجراهای آن در بغداد و ایران می‌گذرد.

مجموعه Finyal Media که هدفش تولید پادکست‌های صوتی است این مجموعه بسیار زیبا را به صورت داستان صوتی عربی درآورده و به صورت پادکست منتشر کرده است.

آموزش مکالمه عربی صوتی – داستان صوتی عربی هزار و یک شب

د. داستان صوتی عربی جحا

یادگیری مکالمه عربی صوتی - داستان صوتی عربی جحا

کسانی که مقداری یادگیری مکالمه عربی را شروع کرده باشند حتما اسم جحا به گوش‌شان خورده است. جحا (یا همان ملانصرالدین خودمان) را به عنوان فردی معرفی می‌کنند که همه چیز را با بذله‌گویی منحصربه فرد و بلاغت مثال زدنی‌اش روایت می‌کند. روایت داستان‌های جحا برای همه علاقه‌مندان زبان عربی خصوصا کسانی که به تازگی یادگیری زبان عربی را آغاز کرده‌اند بسیار جذاب خواهد بود.

این داستان صوتی عربی نیز مانند داستان صوتی عربی هزار و یک شب توسط مجموعه Finyal Media تولید شده و به صورت پادکست منتشر شده است.

آموزش مکالمه عربی صوتی – داستان صوتی عربی جحا

4. آموزش مکالمه عربی صوتی / پادکست‌های آموزشی‌

پادکست‌هایی که در این بخش می‌خواهیم به شما معرفی کنیم پادکست‌هایی هستند اولا به عنوان یک پادکست آموزشی به شمار می‌آیند و ثانیا برای مخاطب انگلیسی زبان طراحی شده اند و هدف‌شان آموزش زبان عربی صوتی به انگلیسی زبانان است. هرچند ما هم اگر مقدار کمی انگلیسی بلد باشیم (مقداری بیشتر از I am Hello!) به راحتی می‌توانیم از این پادکست‌های مفید استفاده کنیم.

پس با خیال راحت برویم سراغ این پادکست‌ها:

الف: پادکست The Arabic We Speak

The Arabic We Speak

دو خانم که از لحن بسیار شیوایی برخوردار هستند اقدام به تولید این پادکست به هدف آموزش زبان عربی صوتی کرده‌اند. این پادکست عربی با توجه به لحن و تلفظ صحیح راوی‌ها یک پادکست بسیار عالی برای یادگیری مکالمه عربی صوتی است اما! نه برای ماهایی که به دنبال یادگیری مکالمه عربی فصیح هستیم!

سطح هر قسمت این پادکست عربی در عنوان آن نوشته شده(مبتدی، متوسط، حرفه‌ای) و راوی‌ها موقعیت‌های مختلف روزمره را به صورت بسیار زیبا و با لحنی مناسب روایت می‌کنند اما متأسفانه (یا خوشبختانه برای دوست‌داران لهجه) به زبان عربی فصیح صحبت نمی‌کنند. جدای از این مشکل دیگری شما را برای گوش دادن به این پادکست خوب تهدید نمی‌کند!

برای دسترسی به این پادکست عربی می‌توانید یا وارد سایت این پادکست شده یا از طریق نرم‌افزارهای پخش پادکست اقدام کنید. پیشنهاد ما برای اندروید نرم‌افزار گوگل پادکست و برای آیفون نرم‌افزار پادکست آیتیونز است.

آموزش مکالمه عربی صوتی – پادکست عربی The Arabic We Speak

ب: پادکست Arabic-Pod

Arabic Pod

سایت آموزش زبان عربی عربیک‌پاد یک سایت آموزش زبان عربی است که هدفش استفاده از تکنولوژی‌های روز برای آموزش زبان عربی به غیر عرب‌زبان‌هاست. حالا این سایت با الهام از انگلیش‌پاد با هدف آموزش مکالمه عربی صوتی اقدام انتشار پادکست عربی برای مخاطبین انگلیسی‌زبان کرده است.

این پادکست عربی هم مانند پادکست قبلی به صورت سطح‌بندی شده قسمت‌ها را منتشر می‌کند اما بازهم مانند پادکست عربی قبلی در اینجا هم با مشکل لهجه‌دار صحبت کردن راوی‌ها مواجه هستیم هر چند این پادکست عربی نسبت به پادکست قبلی کمتر از کلمات عامیانه استفاده می‌کند.

اگر با لهجه عربی مشکلی ندارید و به یادگیری مکالمه عربی صوتی علاقه‌مند هستید می‌توانید این پادکست را از طریق لینک زیر گوش کنید.

آموزش مکالمه عربی صوتی – پادکست عربی Arabic-Pod

 

خب، شما چه پادکست‌های دیگری را می‌شناسید؟ به ما بگویید.

نوشته های مشابه

0 0 votes
Article Rating
مشترک
Notify of
4 دیدگاه‌ها
قدیمی‌ترین
جدیدترین Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت‌ها

[…] آشنایی با صوت­‌ها و پادکست­‌های آموزش زبان عربی، این مقاله را […]

[…] مقاله یادگیری مکالمه عربی صوتی […]

[…] کلیک کنید! […]

[…] هم‌چنین بخوانید: ۴ راه یادگیری مکالمه عربی صوتی […]