آموزش عربی

معرفی ۱۰ کانال آموزش عربی در تلگرام و ایتا | بهترین کانال‌های مکالمه عربی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از سایت‌های آموزش عربی از کانال آموزش عربی استفاده کنند.

استفاده از کانال‌های آموزشی یکی از کارهای رایج برای یادگیری است. مکالمه عربی نیز از این قاعده جدا نیست. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از کتاب، فیلم و یا سایت‌های آموزش مکالمه عربی از کانال آموزش عربی استفاده کنند.

بیشتر این کانال‌های آموزش عربی در پیام‌رسان تلگرام قرار دارد که خوش‌بختانه از تنوع بسیار بالایی نیز برخوردار است. کانال‌هایی مانند آموزش عربی با فیلم، آموزش عربی با صوت، آموزش لهجه‌ها و… در بستر پیام‌رسان تلگرام تشکیل شده است. بخش دیگری از کانال‌ها در بستر پیام‌رسان ایتا تشکیل شده است که با وجود کیفیت بالای آموزشی آن‌ها متأسفانه از تنوع زبانی مورد قبولی برخوردار نیستند.

در ادامه مهم‌ترین و بهترین کانال‌های آموزش مکالمه عربی در دو بستر تلگرام و ایتا را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

کانال آموزش عربی در تلگرام

1. کانال «آموزش عربی با فیلم سامی»

این کانال یکی از بهترین کانال‌های آموزش مکالمه عربی است. آموزشگاه زبان و فرهنگ سامی در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های خصوصی مکالمه عربی، آموزش رایگان مکالمه عربی را نیز در دستور کار خود قرار داده است. یکی از این اقدامات ایجاد کانال «آموزش عربی با فیلم سامی» است.

این کانال آموزش عربی در تلگرام به صورت روزانه یک فیلم یا انیمیشن کوتاه به همراه متن آن را در کانال منتشر کرده و اصطلاحات و لغات مهم آن فیلم را برای مخاطبان توضیح می‌دهد. فیلم‌های بارگزاری شده در این کانال هرچند در تمامی سطوح آموزشی‌ست اما برای کسانی که به تازگی یادگیری زبان عربی را شروع کرده‌اند بسیار مناسب خواهد بود. ابتدا نرم‌افزار تغییر دهنده آی‌پی (یا همان شیلترفکن) خود را روشن کنید و سپس برای ورود به این کانال می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

2. «آموزش لهجه عراقی (تعلیم الفارسیه و العراقیه)»

کانال آموزش عربی در تلگرام

این کانال تلگرامی به صورت تخصصی اصطلاحات و کلمات عربی رایج در لهجه عراقی را به صورت بسیار جذاب به شما آموزش می‌دهد. ویژگی بسیار مثبت این کانال این است که در کنار لغات و اصطلاحات، صوت تلفظ روان آن را نیز در کانال قرار می‌دهد.

برای ورود به این کانال می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

3. «شعر و متون معاصر عربی»

کانال آموزش زبان عربی در تلگرام

این کانال تلگرام نه تنها به کسانی که علاقه‌مند به یادگیری زبان عربی هستند، بلکه به همه کسانی که به ادبیات و هنر خصوصا ادبیات عرب علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌شود. دیگر بیشتر از این درباره این کانال توضیح نمی‌دهم! خودتان بروید و ببینید!

4. «دهکده عربی»

در اولین پیام‌های این کانال آمده است که:«شاید خیلی از ما ایرانی ها از ارتباط و تبادل فرهنگی و علمی و زبانی بین دوزبان غنی عربی و فارسی و ادبیات این دو فرهنگ بی اطلاع باشیم و غیر از تأثیر زبان عربی و واژگان دخیل آن برفارسی همزمان با ورود دین اسلام به ایران چیز دیگری از داد وستد فرهنگی گسترده این دو فرهنگ ندانیم. درحالی که شاید به جرأت بتوان گفت که شاید تأثیر زبان و ادبیات فارسی بر عربی به همان میزان تاثیر گذاری عربی بر فارسی است.»

مدیر این کانال در راستای این صحبت‌ها اقدام به ایجاد کانال کرده و روزانه ضرب المثل، شعر، فیلم، اخبار و اصطلاحات روز عربی را داخل کانال بارگزاری می‌کند.

5. «ترجمه زبان عربی»

همانطور که از اسم کانال مشخص است، تمرکز این کانال در مبحث ترجمه است و به صورت روزانه مطالبی با عناوین ترجمه عربی به فارسی، فارسی به عربی، آموزش اصول فن ترجمه، انجام انواع تحقیق کلاسی در رشته عربی و آموزش مجازی منتشر می‎‎‌کند.

6. «تقویت زبان عربی فصیح با فیلم»

این کانال نیز مانند کانال آموزشگاه سامی در راستای آموزش عربی با فیلم فعالیت می‌کند.

کانال آموزش عربی در ایتا

1. «آموزش عربی با فیلم سامی»

خب ازونجایی که این کانال رو به صورت مفصل در بخش کانال‌های تلگرام معرفی کردیم دیگه نیازی به معرفی‌ش در اینجا نیست. فقط اجمالا بگیم که دقیقا همونه ولی تو فضای ایتا منتشر میشه برای کسانی که احتمالا دسترسی به تلگرام ندارند. که می‌تونند از ایتا استفاده کنند.

برای ورود به این کانال می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

2. «عربی مدیا»

کانال آموزش عربی در ایتا

این کانال آموزش عربی در ایتا بیشتر از اینکه کانال آموزشی باشد، کانال مرجع دانلود فیلم و عکس و صوت به زبان عربی‌ست. و تقریبا هم به صورت بسیار خوبی از عهده انجام این کار برآمده است. روزانه مطالبی در زمینه آموزش عربی منتشر می‌کند و یک مرجع دانلود بسیار خوب برای فیلم و انیمیشن به زبان عربی به شمار می‌آید.

3. «خودآموز مکالمه عربی»

کانال آموزش زبان عربی در ایتا

همراه شدن با این کانال یک تجربه متفاوت از یادگیری زبان عربی در ایتا خواهد بود! این کانال با ایجاد یک روند خودآموز با استفاده از متن و فیلم و صوت در تلاش است تا زبان عربی را به مخاطبین خود آموزش دهد. دیگر توضیحی نیاز نیست… خودتان ببینید!

4. «عربی راحت‌تر و سریع‌تر»

موسسه آموزشی راحت‌تر و سریع‌تر اقدام به ایجاد این کانال در ایتا کرده است.

 

قبل از اینکه به سراغ پایان برویم باید بگوییم که این مطلب به روز رسانی خواهد شد. در همینجا و در دیگر شبکه‌های اجتماعی سامی منتظر معرفی کانال‌های جدیدتر و متنوع‌تر باشید.

نوشته های مشابه

0 0 votes
Article Rating
مشترک
Notify of
2 دیدگاه‌ها
قدیمی‌ترین
جدیدترین Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت‌ها

[…] از نرم‌افزارهای آموزش مکالمه عربی و یا بوسیله کانال‌های تلگرام و ایتا آموزش زبان عربی موجود در شبکه‌های اجتماعی، در مدت کوتاهی این فعالیت […]

[…] کانال تلگرام مکالمه عربی […]