آموزش عربی

۶ دلیل اهمیت یادگیری زبان عربی – چرا باید عربی یاد بگیریم؟

6 دلیل اهمیت یادگیری زبان عربی

اهمیت یادگیری زبان و یا آموزش مکالمه عربی چیست؟ چرا باید زبان عربی را یاد بگیریم؟ زبان عربی چه تمایزی نسبت به زبان‌های دیگر دارد؟ چرا وقتی را که می‌خواهیم صرف یادگیری زبان عربی کنیم صرف یادگیری یک زبانی مثل انگلیسی یا فرانسوی یا اسپانیایی نکنیم؟ برای پاسخ به این سوالات همراه ما باشید:

جامعه هدف زبان عربی

اهمیت یادگیری زبان عربی در چیست؟ بگذارید ابتدا از جامعه هدف زبان عربی صحبت کنیم. امروزه قریب به نیم میلیارد انسان روی این کره خاکی به زبان عربی صحبت می‌کنند. طبق نظر سازمان ملل زبان عربی یکی از 6 زبان رسمی‌دنیا به حساب می‌آید پس شما با یک جامعه عرب زبان تقریبا پانصد میلیون نفری مواجه هستید. با این حساب همین اول کار خیالتان راحت باشد که در هر شغل یا تخصصی که هستید، با یادگیری زبان عربی، ۵۰۰ میلیون نفر، مشتری، اسپانسر، یا مخاطب تاثیرپذیر به جامعه هدف شما اضافه خواهند شد.

با یک جستجوی ساده در بین تجار، فن‌آوران و اهالی کسب‌وکار و دغدغه‌مندان حیطه فرهنگ به این نتیجه خواهیم رسید که دانستن یک زبان -غیر از زبان مادری- باعث افزایش بسیار مطلوب روند رشد ما در آن حیطه خواهد شد.

یکی دو تا مثال ساده:

به طور مثال، تولیدکننده‌ای تا به امروز فقط یک میلیون جامعه هدف داشت (در یک استان خاص مثلا!) و از این یک میلیون نفر فقط ده هزار نفر تبدیل به مشتری می‌شد! اهمیت یادگیری عربی در اینجا خودش را نشان می‌دهد. حالا این فرد با یادگیری زبان عربی و ایجاد ارتباط با کشوری مثل عراق، تولید محصول مورد نیاز کشور مقصد با جامعه هدفی بالغ بر چهل میلیون نفر را بر عهده می‌گیرد و این قطعا نرخ تبدیل مشتری را به شدت بالا خواهد برد.

علاوه بر این اختلاف قیمت ارز در کشور مقصد را با کشور خودمان مقایسه کنید! اگر این اختلاف ضربدر تعداد مشتریان اضافه شده به کسب‌وکار مربوطه شود یک رقم فوق‌العاده حیرت‌آور خواهد شد.

یا مثلا یک شخص با دغدغه‌های فرهنگی، با ایجاد ارتباط در کشورهای عربی می‌تواند تاثیرگذاری فوق‌العاده بیشتری نسبت به کسانی که ارتباطات خارجی ندارند داشته باشد؛ به خصوص در کشورهای لبنان و عراق که در سال‌های اخیر به واسطه ارتباطات سیاسی با کشور ایران، رغبت مردم به آشنایی و ارتباط با ایرانیان بیش از پیش شده است.

پس اگر اهل کار فرهنگی هستید و الآن با جامعه‌ای محدود در ارتباطید، باور داشته باشید با ورود به فضاهای عربی جامعه هدفتان ده‌ها برابر افزایش پیدا می‌کند. این افزایش جامعه هدف زمانی اهمیت پیدا می‌کند، که بتوانیم توجه عرب‌زبان‌ها را نسبت به فرهنگ و زبان فارسی را جلب کنیم و با یادگیری زبان عربی، مخاطبین را درگیر داشته‌های فرهنگی خود کنیم.

دشواری ظاهری یادگیری زبان عربی:

اگر همین الآن بروید و از اطرافیان‌تان در مورد یادگیری زبان عربی پرس‌وجو کنید به این نتیجه خواهید رسید که اکثر مردم تصور می‌کنند که زبان عربی بسیار سخت است و یادگیری‌اش کار هر کسی نیست!

این اعتقاد مخصوص کشور ما نیست و در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز با شدت بیشتری وجود دارد و این یک فرصت طلایی برای کسانی است که می‌خواهند وارد یادگیری این زبان شوند چرا که زبان عربی برخلاف شهرتی که در سخت بودن به دست آورده است آنقدرها هم مشکل نیست و با به کارگیری تکنیک‌های یادگیری این زبان می‌توان به راحتی ظرف مدت یک‌سال به صورت کامل این زبان شیرین را فرا گرفت.

هم‌چنین بخوانید: مدت زمان یادگیری زبان عربی

هم‌چنان به دنبال دلیل برای یادگیری زبان عربی هستید؟ پس با ما همراه باشید:

اهمیت یادگیری عربی

اهمیت یادگیری عربی: آشنایی با زبان اسلام

اولین دلیل برای اهمیت یادگیری زبان عربی این است که: زبان عربی زبان اسلام است. و این بهترین فرصت برای برقراری ارتباط فرهنگی با عرب‌زبانان مسلمان، جهت ایجاد گفت‌وگو های مذهبی و دینی‌ست. هم‌چنین ارتباط با متون اصیل اسلامی ‌از جمله قرآن کریم و نهج‌البلاغه و کتب فاخر دیگری که جهت اتصال به منابع اسلامی‌نیاز به آن‌ها دارید، با تسلط بر زبان عربی قابل دستیابی‌ست. البته این هدف نیاز به تسلط قابل توجهی در این زبان دارد.

اهمیت یادگیری زبان عربی: فرصت شغلی در مراکز علمی و تجاری

به نظرتان آشنایی با زبان اسلام دلیلی بر اهمیت یادگیری زبان عربی نیست؟ خب! پس باید بگوییم اهمیت یادگیری زبان عربی فقط آشنایی با زبان اسلام نیست! دلیل دیگر اهمیت یادگیری زبان عربی، فعالیت در مراکز علمی یا در جایگاه کارشناس فروش در مراکز تجاری از زمینه‌های کار در کشور ایران است.

1. اهمیت یادگیری عربی در مراکز علمی:

سخت نگیرید منظور از کار در مراکز علمی، کارهای پژوهشی سنگین و طاقت فرسا نیست بلکه منظور، کار در مراکز علمی مثل دانشگاه‌ها یا آموزشگاه‌ها در حیطه آموزش زبان عربی است.

کار در دانشگاه می‌تواند با عنوان و جایگاه‌های مختلف و در جای‌جای چارچوب تشکیلاتی این مراکز علمی وجود داشته باشد. چه بسا بتوانید فقط با داشتن یک مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه‌های خوب سطح کشور فقط به واسطه دانستن زبان عربی جایگاه مناسبی را از آن خود کنید. مهم درخواست نسبتاً بالای مراکز علمی در زمینه کار برای نیروهای مسلط به زبان عربی است.

این فرصت در چند سال اخیر با توجه به روی آوردن دانشجویان عراقی و لبنانی به دانشگاه‌های ایران به شدت تقویت شده است. و تا زمانی که ارتباطات سیاسی مطلوب است ادامه خواهد داشت و مطمئن باشید روز به روز بهتر خواهد شد.

2. کارشناس فروش

و اما برایتان بگوییم از اهمیت یادگیری عربی در بازار! از جمله موقعیت‌های شغلی بسیار مناسب برای کسانی که مسلط به زبان عربی هستند. جایگاه کارشناس فروش برای شرکت‌های تجاری در داخل ایران است!

مشتری‌های عرب زبان عموماً از نمایندگی‌ها و از فروشنده‌های جزء خرید می‌کنند. پس شرکت‌ها مجبورند برای ایجاد ارتباط با آن‌ها، تعداد زیادی نیروی مسلط به زبان عربی استخدام کنند. و شما به راحتی می‌توانید یکی از این همین کارشناسانی باشید که درصدی از فروش شرکت را به صورت دلاری کسب می‌کنند!

3. آموزش زبان عربی را دست کم نگیرید:

یکی دیگر از مهم‌ترین فرصت‌های شغلی برای کسانی که مقداری با فضاهای دیجیتالی و شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارند آموزش زبان عربی است. این آموزش می‌تواند به همه مردم جهان صورت بگیرد. نیازی هم نیست زبان کسی که به او عربی یاد می‌دهیم را بدانیم!

شاید تولید محتوای این قسمت از آموزش مقداری زمان‌بر و هزینه‌بر باشد. و بازدهی‌اش طول بکشد اما این تضمین را به شما می‌دهیم که در صورت بازدهی چند صدبرابر هزینه‌ای که برای ضبط و تهیه آموزش‌ها کرده‌اید به شما باز می‌گردد.

آموزش به فارسی زبانان:

از جمله این مخاطبین خود ایرانی‌ها هستند. که به راحتی (با زبان واسطه فارسی) یک آموزش درجه یک مکالمه عربی البته با چاشنی تدوین و مقداری کار دیجیتالی از شما دریافت می‌کنند. این فعالیت‌های آموزشی می‌تواند در اینستاگرام، یوتیوب یا  پلتفرم‌های آموزشی صورت بگیرد. کاری که دقیقا آموزشگاه سامی انجام می‌دهد!

عربی با چاشنی انگلیسی

باید بگوییم که اهمیت یادگیری زبان عربی در کنار زبان انگلیسی هم به چشم می‌آید! چطور؟ مقداری به انگلیسی تسلط دارید؟! خیلی عالی‌ست! شما به راحتی می‌‎توانید با یادگیری زبان عربی به راحتی درآمد دلاری کسب کنید.

چطور؟! کافی‌ست در یکی از پلتفرم‌های آموزش مجازی زبان مانند آی‌تاکی به عنوان مدرس عضو شوید، از هر دو مهارت عربی و انگلیسی خود استفاده کنید و زبان عربی را در این پلتفرم‌های آموزشی به زبان‌آموزان کشورهای غربی آموزش دهید و درآمد دلاری کسب کنید!

تور لیدری - بازار کار زبان عربی

4. عربی یاد بگیر و تورلیدر شو

سالانه هزاران نفر عرب‌زبان از کشورهای مختلف برای سفرهای زیارتی به منظور زیارت یا درمان به کشور ایران سفر می‌کنند. اهمیت یادگیری عربی در اینجا هم روشن است! هر یک از این عرب‌زبان‌ها یک فرصت ویژه برای کسب درآمد شما هستند فقط کافی‌ست با یک شرکت مسافربری قرارداد ببندید و این توریست‌ها را چه برای سیاحت چه برای زیارت و چه برای درمان در ایران ساپورت کنید.

5. اهمیت یادگیری عربی و بازار ترجمه

و اما برسیم به موضوع ترجمه! اهمیت یادگیری عربی در بازار ترجمه خودش را خیلی واضح نشان خواهد داد. و همانطور که می‌دانید ترجمه و خصوصا ترجمه زبان عربی یکی بهترین راه‌های کسب درآمد است.

انواع مختلفی از ترجمه در بازار وجود دارد مانند ترجمه زنده شفاهی، ترجمه متون و… اما آنچه که بیش از هر چیز اهمیت دارد تسلط بر این فن است. اگر شما بتوانید به صورتی تخصصی وارد حوزه ترجمه شوید و برای خود اعتبار کسب کنید بسیاری از مراکز علمی و تجاری به شما مراجعه خواهند کرد. پس می‌توانید با ورود به این عرصه درآمد بالایی داشته باشید.

6. تخصص‌های دیجیتالی = درآمد میلیاردی

شاید باورتان نکنید اما اهمیت یادگیری زبان عربی در تخصص‌های دیجیتالی نیز به چشم می‌آید! اگر در برنامه‌نویسی، طراحی سایت، طراحی عکس و دیگر مهارت‌های دیجیتالی تخصص دارید باید به شما مژده درآمدهای میلیاردی را بدهیم! چرا که در صورت تسلط به زبان عربی می‌توانید بازار هر یک از این زمینه‌ها را در کشورهای عربی قبضه کنید. فقط کافیست به زبان عربی مسلط باشید و در فضاهای مربوطه در کشور مقصد به درستی تبلیغات کرده و مشتری جذب کنید!

 

به نظرتان دلیل‌هایی که برای اهمیت یادگیری عربی بیان کردیم کافی بود؟ شما چه دلیل دیگری سراغ دارید؟!

 

نوشته های مشابه

0 0 votes
Article Rating
مشترک
Notify of
15 دیدگاه‌ها
قدیمی‌ترین
جدیدترین Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت‌ها

[…] قبل از پاسخ به این پرسش شاید برایتان سوال دیگری ایجاد شود که چرا اصلا زبان عربی؟ چرا زبانی مثل انگلیسی یا آلمانی نه؟ که خب خبر خوب این است که در یکی دیگر از مقالات سایت مفصل برایتان توضیح داده‌ایم: اهمیت یادگیری زبان عربی […]

اهمیت یادگیری زبان عربی را نمی‌­دانند برای همین ممکن است بعد از مدتی دلسرد شده

سلام
بسیار مطلب مفیدی بود.
از آقای عبداللهی میخوایم که بیشتر برامون بنویسن

چشم! حتما بهشون میگم 🙂

واقعا قلم و بیان زیبایی دارند استاد عبداللهی

استاد عبداللهی درجه یکن!

[…] مقاله اهمیت یادگیری زبان عربی […]

[…] خب! بعد از آنکه هدف‌تان از یادگیری زبان عربی را به طور دقیق مشخص کردیدوقت آن است که پاسخ سوال‌های‌تان را دریافت کنید! […]

بسیار مفید بود ممنون

ممنون،ولی من قانع نشدم🤣

سلامت باشید. همینکه مطلب رو خوندید لطف کردید 🙂

ولی حتما لزومی نداره که در مدارس به اجبار تدریس شه کسی علاقه داشت بخونه
میشه زبون های دیگه مثل آلمانی فرانسوی و حتی چینی رو آموزش داد بجاش بهتر نیست؟!

نظرتون رو با مراجع ذی‌ربط مطرح می‌کنیم 🙂
ولی خب در جریان باشید آموزش مکالمه عربی که تو آموزشگاه سامی تدریس میشه خیلی با عربی مدارس تفاوت داره.

بنده بخاطر عربی نتونستم مهندسی برق رو بگیرم

عربی ا درس بی فایده و زمان بر و پر هزینه …است