آموزش عربی

معرفی ۷ نرم افزار مکالمه عربی

بهترین نرم افزار آموزش مکالمه عربی

شما هم به دنبال نرم افزار مکالمه عربی هستید؟ پیش از آنکه بخواهیم چند نرم افزار آموزش مکالمه عربی به شما معرفی کنیم لازم است بگوییم آموزش و یادگیری یکی از آن موضوعاتی است که همگام با توسعه ابزارهای هوشمندی مثل رایانه و تلفن همراه، کم‌کم مسیر خودش را تغییر داد و امروزه می‌توانیم حداقل بعضی از آموزش ها را بر دوش رایانه یا تلفن‌همراه‌مان بگذاریم و کمی هم به تلگرام و اینستاگرام و واتساپ و… استراحت دهیم!

اگر به دنبال یادگیری زبان عربی فصیح  هستید اما به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌خواهید از خانه بیرون بروید یا اینکه هزینه آموزشگاه برای شما زیاد است یا دور است یا استاد خوبی سراغ ندارید و یا به هر دلیل دیگری نمی‌خواهید یا نمی‌توانید در کلاس‌های حضوری شرکت کنید، بدانید که این مقاله برای شما نوشته شده است!

می‌خواهیم هفت نرم‌افزار و اپلیکیشن کاربردی در زمینه یادگیری زبان عربی را به شما علاقه‌مندان معرفی کنیم تا بتوانید همیشه و همه‌جا و در هرحالی که هستید یادگیری عربی را دنبال کنید و کرونا که هیچ، طوفان و سونامی هم نتواند شما را متوقف کند!

شما می‌خواهید زبان بیاموزید، نه تلفن همراه‌تان!

اگر از آن دسته زبان آموزانی هستید که صبح تا شب در سایت‌ها و اپ‌استورها دنبال نرم‌افزار و اپلیکیشن آموزش زبان هستند و همه را هم نصب می‌کنند اما بعد از چند روز، دو سه گیگ خاک روی نرم افزارهایشان می‌نشیند، باید خدمتتان عرض کنم که: عزیزان! لپ‌تاپ و گوشی‌تان همه زبان‌های دنیا را بلد هستند! فقط کافی است به قسمت تنظیمات آن‌ها مراجعه کنید. اما این ما هستیم که باید زبان بیاموزیم.

پس باید با برنامه و پشتکار و به صورت مداوم درس‌ها را پیگیری کنیم. باور کنید هیچ نرم‌افزاری نیست که با صرف نصب شدن روی تلفن‌همراه ما، به ما زبان بیاموزد. حداقل تا الآن که این مقاله را می‌نویسم چنین چیزی اختراع نشده است!

اکنون که با این نکته طلایی تحول بزرگی در زندگی‌تان ایجاد شد (!) برویم سراغ معرفی بهترین نرم افزار آموزش مکالمه عربی!

البته قبل از معرفی هم بگوییم که لینک دسترسی به نرم‌افزارها در همین صفحه (در عنوان معرفی هر یک از نرم افزارها) قرار داده شده که می‌توانید با یک کلیک نرم‌افزار یادگیری زبان عربی مورد نظرتان را دانلود کنید.

خب حالا دیگر برویم سراغ بهترین‌ها از بخش نرم افزار مکالمه عربی:

معرفی 7 نرم افزار مکالمه عربی

1. نرم افزار مکالمه عربی Rosetta stone

نرم افزار مکالمه عربی Rosetta stone

نرم ‌افزار آموزش مکالمه عربی رزتا استون، یک نرم افزار جامع برای آموزش بیش از 19 زبان زنده دنیاست. که زبان عربی یکی از آن زنده‌ترین‌ها و شیرین‌ترین‌هاست. این برنامه به همان شیوه که یک کودک شروع به یادگیری زبان مادری‌اش می‌کند به شما زبان می‌آموزد؛ البته سوء تفاهم نشود. منظورم این است که رزتا استون با استفاده از صوت و تصویر آموزش می‌دهد و لازم نیست هیچ زبان دیگری بلد باشید، حتی فارسی. خیالتان راحت!

این نرم افزار یادگیری زبان عربی که علاوه بر نسخه اندروید و iOS، نسخه ویندوز هم دارد، هیچ عجله‌ای در آموزش ندارد و به آرامی می‌خواهد قدم به قدم با او پیش بروید، تصاویر را خوب ببینید، صداها را خوب بشنوید و همچنین تمرین‌ها را به دقت حل کنید تا مطمئن شود که وظیفه اش را به خوبی انجام داده است! (این نکته را از ما نشنیده بگیرید اما شاید بتوان گفت بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی، همین نرم افزار است.)

2. نرم افزار آموزش زبان عربی Duolingo

نرم افزار آموزش زبان عربی Duolingo

سایت جذاب و دیدنی دولینگو ( نوشتنش به فارسی سخت است اما شما سخت نگیرید!) آموزش بیش از 85 زبان را برعهده دارد، آن هم به روش سرگرمی!

ابتدا باید شما از بین 24 زبان، زبان مادری خود را انتخاب کنید. و سپس ببینید دولینگو کدام دوره‌های آموزشی را با زبان مادری شما آموزش می‌دهد. نقطه ضعف دولینگو همین جاست که هیچ دوره ای برای پارسی زبانان ندارد. اما اگر کمی انگلیسی ( کمی بیشتر از I am a window) بلد باشید می‌توانید انگلیسی را به عنوان زبان مادری‌تان انتخاب کنید و از دوره آموزش عربی لذت ببرید.

دولینگو درس به درس پیش می‌رود، به پشتکار و تداوم روزانه شما جایزه می‌دهد، همچنین علاوه بر امکان برقراری ارتباط و صحبت با زبان آموزان دیگر، می‌توانید زیر هر سوالی که این جغد مهربان از شما می‌پرسد با دیگران گفتگو کنید و خلاصه یک کاری می‌کند که برای اولین بار در عمرتان، عاشق یک جغد شوید! راستی این برنامه علاوه بر نسخه تحت وب، نسخه اندروید و ios هم دارد تا بهانه‌ای برای تنبلی باقی نگذارد.

3. نرم افزار زبان‌یار اربعین

نرم افزار زبان‌یار اربعین

اگر می‌خواهید فقط در حد سفر به کشورهای عربی و گفتگوهای کوتاه مکالمه عربی را فرابگیرید. نرم افزار مکالمه عربی زبان یار اربعین گزینه بسیار خوبی است. این نرم افزار همانطور که از نام آن مشخص است برای رفع نیاز زائران اربعین طراحی شده اما با توجه به امکانات گسترده‌ای که دارد می‌تواند در سفرهای دیگری که به کشورهای عربی انجام می‌شود نیز، مترجم همراهمان باشد.

نرم افزار مکالمه عربی زبان یار اربعین با رابط کاربری جذاب، زبان عربی فصیح و لهجه عراقی را پشتیبانی می‌کند. دارای تلفظ صوتی است و جملات مورد نیاز مسافر را در 13 موضوع مثل احوال‌پرسی، پیاده روی، خرید، کرایه تاکسی و… جمع آوری کرده تا به جای استفاده از زبان اشاره در فهماندن منظور خود، از کلمات استفاده کنید!

این نرم افزار نسخه دسکتاپ ندارد که البته طبیعی‌ست! تا بیاییم لپ تاپ را از داخل کیفمان دربیاوریم و برنامه را باز کنیم، اتوبوس رفته و پیاده‌روی تمام شده است!

4. نرم افزار Fun easy learn

نرم افزار Fun easy learn

اگر قواعد و ساختار جمله سازی در زبان عربی را بلدید اما دایره واژگانی کمی دارید و همین باعث می‌شود که نتوانید خیلی صحبت کنید، نرم افزار آموزش مکالمه عربی فان ایزی لرن برای شماست. واژگان این برنامه در 15 گروه اصلی (مانند مردم، کار، خرید، حمل‌ونقل و… ) و تعداد زیادی زیرگروه دسته‌بندی شده‌اند که در مجموع 6000 کلمه را شامل می‌شوند.

مهم‌ترین ویژگی این نرم‌افزار خوش‌گرافیک این است که تمام کلمات را با صوت و تصویر آموزش می‌دهد. البته از شما هم توقع دارد که کلمات را برایش بنویسید و تلفظ کنید. بالاخره زنبورها معروفند به نظم و انضباط!

5. نرم افزار عربی عراقی

نرم افزار عربی عراقی

نرم افزار مکالمه عربی عربی عراقی که توسط استاد علی خدری ساخته شده است، یک برنامه کاربردی و دارای گرافیک مناسب است که به شیوه‌ای کاملا جدید و تثبیت‌محور، تمام مکالماتی که در کشور عراق احیانا به آن‌ها احتیاج پیدا خواهید کرد را آموزش می‌دهد.

6. نرم افزار Memrise

نرم افزار مکالمه عربی Memrise

سایت و اپلیکیشن ممرایز، با پشتیبانی بیش از 100 زبان و رابط کاربری زیبا و جذاب، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. این برنامه یک فلش کارد هوشمند است که در فواصل زمانی مختلف، لغات را به شما یادآوری می‌کند تا در حافظه بلندمدت شما ثبت شود.

در واقع می‌توان گفت که تمرکز این نرم افزار روی حفظ لغات است. هرچند دوره‌های متنوعی از آموزش زبان و حتی موضوعات دیگری مانند آموزش تاریخ، جغرافیا، هنر و… در آن وجود دارد. ویژگی برجسته ممرایز این است که توسعه آن توسط کاربران انجام می‌شود. به زبان ساده‌تر یعنی کاربران دوره‌های مد نظر خود را ساخته و برای استفاده دیگران به اشتراک می‌گذارند.

یکی از جنبه های مثبت این ویژگی این است که فارسی‌زبانان هم می‌توانند بر پایه زبان شیرین مادری خود، دوره آموزشی تولید کنند. اما جنبه منفی آن این است که بعضی از دوره ها دارای ترتیب آموزشی مناسبی نیستند. پس باید در انتخاب دوره مناسب دقت کرد. اگر بخواهیم ممرایز را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که یک شبکه اجتماعی با هدف آموزش زبان است.

7. نرم افزار Mango Languages

نرم افزار آموزش لهجه‎‌های عربی mango

مانگو یک پلتفرم جذاب آموزش زبان است که با استفاده از گفت‌وگوهای روزمره و کاربردی آموزش بیش از 70 زبان زنده دنیا را برعهده دارد. واژگان، تلفظ به شیوه بومی‌های زبان، دستور زبان و اصطلاحات تعاملی، موضوعاتی هستند که مانگو آموزش آن‌ها را بر طبق استانداردهای بین المللی بر عهده دارد. حل تمرینات تعاملی شنیدنی و خواندنی هم بر عهده شما است.

اما خصوصیت فوق‌العاده‌ای که این نرم افزار نسبت به دیگر موارد معرفی شده دارد این است که علاوه بر دوره آموزش عربی استاندارد، به هر کدام از لهجه‌های عراقی، مصری و شامی نیز دوره جداگانه‌ای اختصاص داده است. متاسفانه این برنامه به زبان انگلیسی است و برای استفاده از آموزش‌ها باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشید.

نکته پایانی

متاسفانه در نرم افزار آموزش زبان عربی، آن تنوع و کیفیتی که در نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی هست هنوز وجود ندارد. همچنین بسیاری از سایت‌ها و نرم افزارهایی که در این زمینه فعالیت دارند. خارجی بوده و ممکن است محتوای آن ها با فرهنگ اسلامی-ایرانی ما مغایرت داشته باشد.

این موارد باعث شده‌اند که انتخاب نرم افزار یادگیری زبان عربی کار آسانی نباشد. ما در این مقاله سعی کردیم مشهورترین و بهترین نرم افزار مکالمه عربی را به شما معرفی کنیم. تا کمکی به یادگیری و پیشرفت شما کرده باشیم. به امید ارتقاء و توسعه نرم افزار یادگیری زبان عربی.

اگر نرم افزار دیگری را در زمینه آموزش مکالمه عربی می‌شناسید به ما معرفی کنید!

نوشته های مشابه

0 0 votes
Article Rating
مشترک
Notify of
7 دیدگاه‌ها
قدیمی‌ترین
جدیدترین Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت‌ها

[…] اپلیکیشن آموزش عربی […]

سلام.ممنونم از اطلاعاتی که دادید.من نرم افزار منگو را نصب کردم ولی فقط یه مرحلش اومد بقیش باز نشد انگار پولیه؟روشی هس که بشه مراحل بعدیشو باز کرد.من پی پال ندارم که هزینه اموزشو از طریق اون پرداخت کنم تا بقیه مراحلش برام باز بشه.آیا شما روشی سراغ دارید تا همه مراحلش باز بشه

سلام. وقتتون بخیر. بله استفاده از امکانات کامل این نرم افزار نیاز به پرداخت درون برنامه ای داره.
البته سایت فارسروید نسخه کرک شده این نرم افزار رو منتشر کرده. نسخه فعلی رو حذف کنید و این نسخه رو مجدد نصب کنید.
https://www.farsroid.com/mango-languages/

سلام. وقت بخیر
رزتا استون واقعا برنامه خوبی هست برای عربی؟
من از این برنامه دارم برای یادگیری انگلیسی استفاده میکنم.
به نظرتون همزمان میشه برای عربی هم استفاده کنم؟
ممنون

سلام. آره نرم افزار خوبیه. ولی خب خیلی از پایه شروع میکنه مقداری و شاید یکم اذیت کننده باشه براتون

اسم انگلیسی نرم افزار عربی عراقی چیه؟ چطور پیداش کنیم و دانلود کنیم؟ لینک میذارید؟

سلام. با کلیک روی عنوان عربی عراقی می‌تونید نرم‌افزار رو از کافه بازار دانلود کنید.
البته این نرم افزار از حالت انتشار خارج شده و در دسترس نیست اما می‌تونید از طریق سایت‌های دیگه این نرم افزار رو دانلود کنید