دسته‌بندی نشده

پنج نکته اساسی برای خرید دوره زبان

آموزش مجازی زبان عربی - چارچوب‌های آموزش مجازی زبان عربی و معرفی دوره‌های آموزش مجازی

پرداخت شهریه برای کلاس زبان (یا هر دوره آموزشی دیگر) دغدغه ای کاملاً طبیعی است. البته باید مراقب باشیم این دغدغه مانع صرف هزینه برای رشد و توسعه فردی ما نشود. بنابراین ضروری است قبل از انتخاب یک دوره آموزشی و پرداخت پول از این موارد اطمینان حاصل کنیم:

1- مدرس و مؤلف محور آموزش هستند.

اگر میخواهید یک دوره موفق شرکت کنید، به اینکه این دوره را چه موسسه ای ارائه میکند اکتفا نکنید. ببینید مدرس یا مولف یا طراح دوره (یا کتاب یا هر محتوای دیگر) کیست؟ چه سوابقی دارد؟
هشدار: شبکه های مجازی پر از بلاگرهایی هستند که به بهانه آموزش کسب درامد میکنند. نه سواد فردی مناسبی دارند و نه توانایی تدریس (انتقال سواد خود به دیگران) را دارند.

2- از ادامه دار بودن کار مطمئن شوید

اگر دوره طولانی مدت که دارای ترم های متعدد است شرکت میکنید، مطمان شوید این دوره ادامه دار خواهد بود. از بیان این نکته ساده متعجب شدید؟! جالب است بدانید مراجعان بسیاری را دیدیم که در دوره ای ثبت نام کردند اما مرکز یا مدرّس زبان در میانه راه کار را تعطیل کرده است! حتما سراغ برنامه ای بروید که یک موسسه معتبر و نام و نشان دار پشت سر آن است و به دانشجویان خود متعهد است. اعلام نشانی دفتر کار یا آموزشگاه (فضای فیزیکی)، تلفن های در دسترس و سایت اینترنتی از موارد مهمی است که به شما اطمینان میدهد با یک گروه ضعیف یا دروغین (fake) سر و کار ندارید.

3- کلاس زبان مجازی؟! کار به جای باریک می‌رسد!

از خرید پکیج آفلاین و پشتیبانی‌های کلاس زبان چه توقعی دارید؟ مکالمه یاد بگیرید؟ یعنی بتوانید به انگلیسی صحبت کنید؟ خوشتان بیاید یا نه، دوره آفلاین یا با پشتیبانی های صد من یک غاز و ارسال ویس به استاد زبان یاد نمیگیرید! 50 – 100 درصد دوره باید آنلاین باشد تا بتوانید سر کلاس صحبت کنید. در کلاس های حضوری هم زمانی موفق میشوید که با استاد و سایر زبان آموزان صحبت کنید، تمرین های شنیداری و گفتاری را انجام دهید و استاد خطاهای شما را اصلاح کند.
بله، دوره های آفلاین برای شما در نگاه اول دلچسب تر هستند. هر وقت و هر کجا بخواهید آموزش میبینید! اما در نگاه دقیق تر روند آموزش شما پیگیری و چک نمیشود. باور کنید یا نه، دوره های آفلاین ساخته شده اند تا جیب فروشنده آن محتوا را پر کنند. ثبت نام های گله ای با تعداد بالا، بدون پشتیبانی خاص و مفید و البته نارضایتی خریدار در آینده نه چندان دور!

4- بدون ضمانت دوره نخرید

در شبکه های اجتماعی معلم ها و استادها تدریس نمیکنند. معمولا بلاگرها به هدف بیزینس محتوای آموزشی ارائه میدهند و آن را میفروشند. فکر میکنید «درس دادن» و «آموختن» یک دانش و مهارت مستقل نیست؟ اگر نبود، هر کسی میتوانست آموخته های خودش را منتقل کند و فرقی بین استاد خوب و استاد خوب تر وجود نداشت!
تجربه نشان داده شما در بسیاری از موارد خام افرادی می شوید که فقط با بهره گیری از سلیقه خود می توانند محتوای جذاب تولید کنند. چاره کار چیست؟ از آن فرد ضمانت بگیرید. اگر ضمانت نمیدهد دوره را تهیه نکنید. اگر فکر میکنید ضمانت میدهد ولی آدرس معتبر یا نام و نشان معتبری ندارد که بتوانید پیگیری کنید، دوره را نخرید. حتی یک ریال پول دادن در ایتا و اینستاگرام و… غلط است. سامی تاکنون در جشنواره‌های فروش خود دوره‌ای را بدون ضمانت (گارانتی) ارائه نکرده است و مفتخریم شهریه دوستانی که به هر دلیل مایل به ادامه مسیر نبودند را بازگشت داده‌ایم.

5- بسترهای برگزاری آموزش مهم اند

اینکه آن شخص یا موسسه در چه بستری فعالیت میکند اهمیت دارد. همه بسترها یک کیفیت را ندارند. اکثر مجموعه هایی که در ایتا و اینستا فعالیت دارند شما را به برنامه هایی مثل گوگل میت، اسکایپ، قرار و… راهنمایی میکنند میخواهند پول ندهند. چون این بسترها رایگانند! بهترین بسترهای کلاس آنلاین به ترتیب به بر اساس ویژگی هایی که دارند عبارتند از: بیگ بلو باتن، ادوبی کانکت و اسکای روم هستند. (هر چند مورد آخر معمولا قطعی دارد!)
تعداد معدودی از آموزشگاه‌ها از جمله سامی ضمن برخورداری از اپلیکیشن اختصاصی، دارای سرورهای مخصوص برگزاری کلاس آنلاین است و دوره‌های خود را در بستر بیگ بلو باتن تشکیل می‌دهد. نمونه کلاس‌های ما در بیگ بلو باتن رو اینجا ببینید.

مهلت ثبت‌نام 12 بهمن ماه!

0 0 votes
Article Rating
مشترک
Notify of
0 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت‌ها